IMG_2818 IMG_2817

Osallistuin ensimmäistä kertaa mysteeri KALiin (eli Knit-ALong eli yhteisneulontatempaus) ja täytyy sanoa että oli mielenkiintoista ja hauskaa. Tää oli siis sunnittelija Stephen Westin Ravelryssä järkkäämä Westknits Mystery Shawl KAL: Earth & Sky. Ohje oli pilkottu neljään osaan ja elokuun alussa julkaistiin eka vihje ja seuraava siitä sitten viikon päästä jne. Jännittävää tässä oli just se ettei aloittaessa tiennyt yhtään mikä on lopputulos :). Tosin, jos oisin tiennyt etukäteen että huivissa on intarsiaa, olisin voinut skipata koko KALin... Näin jälkeen aateltuna ei se sit ollutkaan niin hirmu hankalaa kun olen kuvitellut.

Sitäpaitsi vaikein osuus taisi olla lankojen valitseminen! Heti kun olin päättänyt osallistua, päätin myös että teen tämän Wollmeisesta. Mun WM varasto ei ole järin suuri ja alussa mulla oli kaks vaihoehtoa joista valita, noi yllä olevat tuossa. Muutin mieltäni yhdistelmien kesken joku sata kertaa mutta lopulta päädyin sini-vihreä painotteiseen koska mulla sattu just olemaan kesken yks punainen huivi WM:sta. Sitten piti vielä päättää mikä väri mihinkin osioon ja minkä kokosen mahdollisesti tekis. Huh, muutin mieltäni tässäkin monesti.

Yks hauskimmista jutuista tässä oli se kun näki Ravelryssä (Westknitsin foorumilla) muiden tyyppien värivalintoja ja KALin alettua, miltä huivin alut näytti. Lisäks sieltä sai monia tosi hyviä vinkkejä liittyen juuri intarsiaan ja esim lankojen päättelyyn ja apua jos ohjeessa oli jotain mitä ei tajunnut.

IMG_2856

Täs on mun ykkösvihje tehtynä. Väreiksi valitsin siis lopulta: A- Aquarius, B- Okzident ja C- Fruhling

IMG_2866

Kakkosvihjeen jälkeen alkoi jo hiukan näkyä millanen tästä oikein tulee :).

IMG_2917

Kolmosvihjeessä sai sitten päättää minkä kokosen tekee, mun piti alunperin tehdä S mutta siitä ois tullut liian pieni joten jatkoin Mediumiin saakka.

Viimisessä vihjeessä oli reunus ja sille kaks eri vaihtoehtoa. Valitsin ainaoikein-reunuksen, kun se toinen vaihtoehto ei hirveesti miellyttäny, kävin siis kurkkimassa muiden huiveja ennen kun päätin :). Tässä se on sitten valmiina:

IMG_3004

Ja pari in action kuvaa:

IMG_2965 IMG_2961

Koko on n. 50x150cm. Mä oisin tykänny ehkä vieläkin suuremmasta, niin et huiviin voi kunnolla kääriytyä. (Tässä linkki mun Ravelryn projektisivulle, jos jotakuta kiinnostaa). Ihana tästä tuli, vaikka aluks en ollut ihan varma mitä mieltä olen koko huivista, nyt on kai silmä jo tottunut. Toinen juttu mitä välillä ihmettelen, on mun mieltymys vihreisiin väreihin kun itse en oikeastaan koskaan käytä mitään vihreitä vaatteita :D. Tai en jotenkin osaa käyttää vihreetä. Eli voipi olla että tämän saa joku joskus lahjaksi. Siis jos maltan siitä luopua...

Kaikenkaikkiaan tää oli hauska projekti, lisäks opin uusia juttuja ja ehdottomasti osallistun uudelleen kun Stephen seuraavan järkkää. Ja tietty muihinkin mysteeri-neulomisiin, jos mielenkiintoisia sattuu kohdalle. Oli tää sen verran jännää :).